alla hjärtans dag :)

Alla hjärtans dag idag då! :) Mysigt för er med förhållande (om dem är bra vill säga, haha), lite värre för oss utan.
Dock känner jag inget pojkvänsbehov vid denna dagen. Jag klarar mig så utmärkt ändå. Ska ta hand om mig själv lite extra tänkte jag, och lyxa till det lite.
Och vem säger att alla hjärtans dag inte kan gå till familjen och vännerna? Det är ju ändå de som är mina små hjärtan nu :)

Ska iallafall plocka iordning lite på mitt rum, för ikväll kommer en städerska som förhoppningsvis ska städa här. Enligt mamma ska det då vara rent så att hon ser utrymmet hon ska städa.
Förstår att detta kan låta sjukt bortskämt i era öron, så därför tänker jag göra klart för er att vi har städerska av den enda anledningen att mamma som ensamstående mamma boende i ett hus, med ett jobb som hon jobbar med i stort sett hela tiden, inte har tid att ta hand om huset. Mamma jobbar ungefär mellan lite innan åtta till sex-halv sju varje vardag. På helgerna gör hon det hon inte hann med under veckan.
Utöver jobbet så har hon ett hem som ska städas, det ska tvättas, lagas mat, diskas, skottas, klippa gräs osv. Jag tror ni förstår :)

Det är det enda som är inplanerat idag. Ska nog gå en runda med, handla en tidning, lägga mig i ett varmt bad med tända ljus, och kanske ta en runda upp till pappa med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0