kalmar / studier?

En jätte bra dag i Kalmar igår. Med mig hem fick jag en snygg skjorta från Vero moda, en kofta med luva från New Yorker, ett par trosor från Vila, en snygg sminkning och ett par produkter från MUS.


Microshadow deadly, 135:-


Higtechlighter, neptune 155 :-


Och den alla har rekomenderat, Cover all mix, 265:-



Har anmällt mig till högskoleprovet nu. Vad ska jag söka då?

Polisförberedande högskola.
Något jag tycker är intressant och kan tänka mig att jobba med sedan. Ett seriöst yrke, men klarar jag pressen? Klarar jag av att ensam, tjej, och kanske svagare, gå emot en kanske 7 stycken biffiga killar som hatar mig till tusen för mitt yrke? För att jag kanske ger dem fängelse? jag vet inte.

Kostrådgivare.
Hur bra låter inte det? Jag har tyckt det var jätte kul. Speciellt att hjälpa vissa personer med deras dieter. Men när det kommer till att kunna laktos och gluten osv, med den kosten, så låter det helt plötsligt mindre intressant.

Beteendevetare.
Passar nog mig perfekt. Jag tror jag hade uppskattat att jobba som beteendevetare. Men psykologin i skolan är supåertråkig, och jag antar ändå att det är samma spår..

Makeup artist.
Något jag funderat på ett bra tag. Jag hade tyckt det är sjukt kul och jag hade antagligen haft grunden för det också. Men det känns inte som ett jobb det går att växa tillräckligt i för att jobba med det tills jag är 40. Att betala en utbildning som man dessutom inte får studielån för att det är kul? mja, jag vet inte.

Instruktörutbildning.
Att lära mig mer inom hälsa, kost och träning hade jag tyckt var riktigt kul. Att hålla pass och jobba på ett gym hade passat mig utmätky just nu. Det hade varit nyttig kunskap som jag hade kunnat bygga vidare på sedan. Men hela livet? nja.

Jag vet inte ens om man ska tänka i de banorna att kunna tänka sig jobbet hela livet. Men på något sätt vill jag ändå kunna växa inom yrket och bli iallafall en medelklss tjej med koll på sitt eget liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0