mys & träning

Nu har jag legat i ett varmt mysigt bad, för att jag var värd det. Nu låter det såklart som att jag gjort något jätteduktigt idag, men så är inte fallet. Jag har faktiskt hoppat över två viktiga saker, skjutit upp kallas det. Jag bör inte berömma mig för det. Men idag mår jag bra, jag är gladare än vad jag borde vara efter min morgon.

Jag har iallafall gått på stan en stund, utan att köpa något. De flesta hade säkert berömt sig själva, men jag ville komma hem med något men hittade inget. När jag väl kom hem så åt jag, jag gör verkligen världens goaste biffar. Blev uppringd av killen som köpt min mobil och såg att pengarna kommit in så jag tänkte traska ner till affären och posta den. Frisk luft är ju underbart :) när jag kommit en bit kom jag på att jag glömt en sak hemma så det var bara till att vända. När jag kom tillbaka så gick Micke med snöslungan och skottade vår uppfart. Vi har väääärldens bästa grannar och jag uppskattar det något oerhört nu när jag är ensam. TACK! så då behövde jag flytta bilen och tog den istället. Svängde inom mormor och morfar och blev lite uppskattad :) hiiihi.
Varit uppe hos pappa en sväng med och hämtat en del saker, tittat in snickarna och hälsat på mina kära doggies.
Sååå, det jag ville komma till var att jag trots allt inte haft en lugn dag ändå. Något att göra hela tiden utan att stressa är väl underbart? Så jag var värd det badet.
Ikväll drar jag nog upp till pappa och myser :) tror dock att han glömt bort mig, han skulle ringa när han visste vad han hade att göra på jobbet idag?

En av de två viktiga sakerna jag har hoppat över idag är träningen.
Jag kände helt enkelt inte att jag hade ork för att gå på lunchpasset som jag brukar gå på, på ondagar. Jag ringde ner och tänkte anmäla mig till Bosun, men den var full.
Så, jag tänkte simma. Men kom på ganska snabbt vad Marie sa igår på kursen. Det räcker inte för en kropp att bara vila på helgen, den hinner inte återhämta sig och då får man inget resultat. Det är så sant, jag vet folk som tränar varje dag och får mindre resultat än de som tränar varannan.
Så idag tar jag vila. Vaknar antaligen piggare imorgon med eftersom att jag har träningsverk i rumpan och magen.
Jag har egentligen svårt att ta vilodagar. Jag tycker det är så grymt kul att träna, och känner mig så skönt trött efteråt. Jag får helt enkelt försöka att byta onsdagens träning till fredagen kankse? Lördagar och söndagar brukar jag vara rätt körig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0