stora, tjocka, feta människor

Det borde göras större säten för feta personen på bussarna.
Det lät nog ganska fördomsullt, det är inte menat så. Om en person är stor, krafig, tjock, you name it, så är det inget jag äcklas av alls. Sålänge de inte luktar äckligt. Det har inget att göra med att dem är stora, jag tycker det är äckligt när smala människor luktar illa också. De har dock enklare för att lukta svett, men då får de ju fylla på med deo då och då, eller ta lite mellan valkarna kanske? Jag vet folk med stora bröst som tar nedanför brösten för att det inte ska bli svettigt, och det verkar ju funka :)

nu spårade jag lite, så tillbaka till bussarna. Säterna är små. När jag tog bussen hem var den i stort sett full, och jag satte mig bredvid en kraftigare tjej. Inget problem i sig, mer än att jag fick ETT HALVT säte?! SÅ liten är jag verkligen inte.
Personligen så tycker jag det är viktigt att kroppen mår bra. Det vill säga får kost och träning som den behöver för att må bra. Detta brukar ge en hyffsad storlek på kroppen också, men så blir inte alla fall. Så, det är viktigare att kroppen och hälsan är i form än att man är smal. Därför tycker jag att det borde göras större säten på bussarna, så att vi andra som är 'normal-stora' (behöver jag definiera ordet normal?) iallafall kan få ha vårat säte ifred.
Jag vet att det finns massa bidragande faktorer till att bli överviktig, även om hälsan är bra. Som mediciner och liknande. Därför ger jag istället skiten till bussarna, och de som är större men inte har hälsan i behåll kan ju gärna göra sin kropp den tjänsten och ta sig an några träningspass! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0