fördomar?

Fick ett tänkvärt samtal nyss. Från en person jag ha svårt att umgås med, det blir oftast bara fel.
Jag tillåter inte vadsom jag tycker inte att folk ska tro att jag gör det heller. Har någon varit grymt otrevlig mot mig på sms kan man inte sedan ringa och tro att jag ska vara superglad. Om det däremot handlar om någon lite närmre tar jag självklart upp det.

Vi förde en hyffsat lugn diskussion om saker som hänt, och inte hänt. Jag stod på mig och kände att jag hade rätt, iallafall var min uppfattning rätt för mig. Vi spårade ut lite och personen sa 'Du sa så om mina kompisar. Jag tycker att du ska sluta ha fördomar, för det är precis vad det är'. Det var verkligen inte det problemet handlade om från början. Men shit vad träffad jag blev. Jag har endast sätt dessa personer, med undantag för vissa. Två av dom vet jag är supergoa, och två är totalt blåsta.

Jag måste sluta ha fördomar om folk.. Ser jag en bråkig person tänker jag direkt 'hans uppväxt kan inte varit bra'. Ser jag en tjock person tänker jag 'den personen har inte bra hälsa. Äter onyttigt och är oinsatt'. Ser jag en skönhetsopererad tjej vill jag nästan inte tala till denna. Jag M Å S T E sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0