tänkemilia.

Idag är en dålig dag, som dock bara blir bättre och bättre :)

Jag kan vara sjukt egoistisk i vissa lägen, men när det handlar om folk jag bryr mig om så skulle jag aldrig kunna säga 'du får skylla dig själv som är i denna situationen', trots att det kanske egentligen är sanningen. Jag vill hjälpa till, jag vill få ut dem ur dessa äckliga situationer. Och vem är jag som tror att jag kan hjälpa till med det? Jag, som har haft världens bästa uppfostran, aldrig rökt, aldrig spytt på fyllan, aldrig haft ett beroende och aldrig ett riktigt stort problem.
Jag kan till och med förstöra vänskaper för att göra det bra. Det låter hemskt. Men hade exempelvis Mia blivit drogberoende hade jag gjort allt för att få henne inlagd, även om det var allt hon inte ville.
Jag tar nog på mig för stort ansvar för saker jag egentligen bör låta vara. Men jag hoppas att det någondag iallafall ger en tillbakablick med en tanke som 'Hon hjälpte mig. Hon brydde sig'.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0